Archiv: 2019

Softwarové prototypování: postupy, nástroje, tipy a triky

Místnost D105 - 15:15:00

Prototypování je nedílnou součástí softwarového vývoje. Prototypy jsou rychle vyvinuté aplikace, které většinou simulují pouze některé prvky konečného řešení a nedosahují kvalit hodných produkčně nasazeného kódu. Při prototypování je důležitý především čas, ověření konceptu a dostatečná míra schopnosti reprezentovat budoucí řešení.   Představíme si, jaké typy softwarového prototypování existují, co je při prototypování důležité, co není, a jakou formou probíhá v naší skupině. Ukážeme si, že některé prototypy se dají dělat i bez jediného řádku kódu.   A kdybyste si náhodou nic z přednášky neodnesli, aspoň se pobavíte tím, jak se vám neinformatik bude pokoušet předat moudra z oblasti IT :-)

Lukáš Malý

Jmenuji se Lukáš Malý a jsem absolventem FEKT VUT v Brně. Při studiu jsem absolvoval dvouměsíční stáž na Mayo Clinic v USA zaměřenou na počítačem podporovanou diagnostiku radiologických obrazových dat. Můj první pracovní projekt byl v C++, se kterým jsem měl pramalé zkušenosti. Po několika ostudách s Gitem, memory leaks a seznamováním se s OOP byl projekt úspěšný. A zjistil jsem, že mě baví být na úplném začátku softwarového vývoje - zjišťovat požadavky, vytvářet prototypy a dema, diskutovat průběh s týmem, prezentovat výsledky koncovým uživatelům a zákazníkům, nakonec to všechno zabalit, předat či zahodit a jít dál. V Thermo Fisher Scientific pracuji 2 roky na pozici Software Scientist v týmu SWAT (Software Advanced Technology) a především vyvíjím řešení založená na zpracovaní obrazu a počítačovém vidění v Pythonu a taky trochu v C#.